Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2016 11:30 - Зорницa
Автор: incorrect Категория: Поезия   
Прочетен: 315 Коментари: 0 Гласове:
2



 image

Добре изгряла си Зорнице,ето ме с разкъсани одежди и тръпна горестен пред твоята повеля и както мисля,че се вижда и изглежда не дошъл съм да нахалствам за твоята постеля   От раната голяма шурти кръв благочестна и може би то вече виждаш,че тука съм ранен острие забито бе нечестно още с началото на слънчевия ден   Или виновен съм за несправедливия избор на Парис разбирам,обидил те е много земния цар но ето ме изправен пред зеления кипарис и възлагам смирено скромния дар в твоя олтар   Или само Енея обичаш и само за него мечтаеш  когато се къпеш под звездите засмяна за други герои не искаш да знаеш и не ги приемаш при теб в морската пяна   В гърдите прободени за теб не са ли спотаени кървави рани издигащи пламък  не виждаш ли там паднал сред тревите зелени останалия все мечтаещ малък   Или обичаш да гледаш само лазура крайбрежия чудни да изпъстрят ефира планините покрити с бяла глазура и да похищаваш нощите възседнала зефира   И моя народ е тъй властелин героичен с лавър свещен увенчан в душата си криещ причините за слова неизречени и мигове смълчани   Спусни си зарите на ранна денница махни развихрената пепел от хоризонта син от помощ се нуждае мъжка десница  клетия удавник от делфин   В одеяние жалко умолително длани протегнал лежи под грамада и се опитва да стане в скрития лес подслонен и залегнал с последни сили се стреми да не припадне   Святи оброци ти давам сред свежите злаци  и те викам сред вопли на нимфи горки въздишки признавам и показвам знаци под златолистите клончета главата ми кимва   На смъртния одър съм жертва и паднал по тежкия път напит от вакхханки с виното блудно несмесено огрени молбите от яркия блясък на светия ти кът блуждаех по тебе вред нощи беззвездни   След кого повеляваш да тръгна,богиньо прекрасна лъвския впряг в колесника ме чака с бързите кончета към тихия залив,плодното лоно и целувката страстна или към миртите с настръхнали клончета   Безлюдния портик в светия храм отварям и влизам преклонен пред звездата свещенна и поличбата твоя да гоня и следвам не спирам докато остане само душата нетленна   Повезките жречeски и личбите на утринни зари да изсипеш в златни съсъди с небесната милост и жертвата я правя с чест която ти ми подари заедно със сърцето влюбчиво и мъжката сила   Жертвен оброк за могъщата властница косите си покрила с плащ от пурпурна тъкан привет из дворите на Феб,красавице привет на перихелия красив на лято лъхащ



Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: incorrect
Категория: Политика
Прочетен: 57506
Постинги: 93
Коментари: 4
Гласове: 22
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031